天下武功唯快不破

秋千(Ő∀Ő๑)

《星船伞兵》海因莱因 2018/4/29
《Sunk at Sea》R.M.Ballantyne 2019/2/12

————————————

《星船伞兵》

在青春期结束时,男孩想参军,披上一身神气的制服。另一种可能就是自以为爱上了,一种从来没人体验过的爱,爱得太深,非马上结婚不可。或者他想同时完成这两个心愿。

一个人可以想像的最崇高的生活方式,就是将他自己的身体挡在荒芜的战场和可爱的家园之间。

        “是,长官。嗯……我想他给你写了几句话,长官。”

        “什么?”

        “嗯,我不确定。”我拿出信,念了起来:“——如果你能碰到我以前的战友,请代我致以最温暖的问候——是写给你的吗,长官?”

高于家庭和部落的社会责任需要你具有想像力、奉献精神、忠诚,这些都是更高层次的德行,必须自己主动开发才能获得。硬灌下去的话是会吐出来的。

————————————

《Sunk at Sea》

He was born with a thirst for adventure that nothing could quench, and with a desire to rove that nothing could subdue.

“Father, I want to go to sea.”

“Then the sooner you give up the idea the better, for I won’t let you.”

“Father, you remember the proverb that you’ve often told me has been your motto through life, ‘Never venture never win?’”

“Certainly; you know that I have often urged you to act on that principle at school. Why do you ask the question?”

“Because I mean to act on it now, and go to sea.”

The cares and sorrows of the young are light in the sense that they are not usually permanent. Time generally blows them away, while the cares of later years often remain with us to the end. But they are not the less real, heavy, and momentous at the time on that account.
Those troubles cannot with propriety be called light which drive so many young men and women to rebellion and to destruction.

The world is an hospital, and life the period of convalescence. Christianity is the one grand and all-sufficient medicine. Shall we, the afflicted and jaundiced patients, still suffering from the virulence and effect of sin, condemn the medicine because it does not turn us out cured in a single day?

————————————

2019/1/31

普鲁士是奇迹

一位立场鼓吹者的人假装自己站在了天秤的平衡点上娓娓地告诉我它是奇迹

我信你说的86%,另外14%我用一生的时间求证

————————————

2019/2/9

比起仰望那位站到巨人肩膀上的杰克,除了哇高就没别的可说了,我想我还是先低头追根溯源杰克的豌豆根茎何以栽种,长势又是怎样

这是我的杰克与豌豆












 
评论
热度(7)

© 主塔水晶 | Powered by LOFTER