天下武功唯快不破

-SOURCE-

《暴风雨》莎士比亚 2018/4/16

🏵CLEAR
2019/11/25
“Try to remember that Shakespeare doesn't come from nowhere. He doesn't arise ahistorically , or come from nowhere artistically. He arrives in a theatrical culture that's already professionalized thriving in a London of established troupes, competing theatres, and eager beer-swilling, snack-throwing audiences. ”

————————————
《暴风雨》
上天赋与你一种坚忍,当我把热泪向大海挥洒、因心头的怨苦而呻吟的时候,你却向我微笑,为了这我才生出忍耐的力量,准备抵御一切接踵而来的祸患。

虽然他们给我这样大的迫害,使我痛心切齿,但是我宁愿压伏我的愤恨而听从我的更高尚的理性;道德的行动较之仇恨的行动是可贵得多的。要是他们已经悔过,我的唯一的目的也就达到终点,不再对他们更有一点怨恨。

 
评论
热度(11)

© 主塔水晶 | Powered by LOFTER